Hujšanje

By | 03/07/2010

Glavna vzroka za debelost sta dva:

1. Prekomeren vnos kalorij,  lahko je tudi povezano z dednim vzorcem in pogojenostjo

2. Oslabelo delovanje jeter, povezano je tudi s presnovo ogljikovih hidratov in maščob

Na trgu vsakodnevno srečujemo nove, domnevno naravne pripravke, ki jih ponujajo razni proizvajalci. Vendar realno zelo težko pride do izgube že pridobljene teže, bolj gre za preprečevanje naraščanja telesne teže.

Edina zanesljiva pot je pravilen način prehranjevanja.

Vzorec prehranjevanja pri debelosti je običajno zelo značilen. Veliki obilni obroki,  polni ogljikovih hidratov in maščob, tudi če je le en obrok na dan povzroča kopičenje maščobe. Zato je najbolj zanesljivo, da jemo več manjših obrokov 3-5x na dan. Izogibati se moramo sladke in mastne hrane, prečiščenim ogljikovim hidratom (belemu kruhu, testeninam, rižu). Med obroki jejmo čim več sadja, ki nam zagotavlja dovolj mineralov. Pomembno je tudi, da dobimo dovolj kroma, ki pospešuje presnovo, najdemo ga v rumenjaku, mlečnih izdelkih in v mesu, pa tudi v ribah. Uravnava tudi delovanje sladkorja, posebno ker izloča iz celic nakopičene zaloge energije.

Pomembno je, da pijemo čim več tekočine, lahko si privoščimo kozarec vode pred jedjo ali med jedjo, ker pospeši hitrejše presnavljanje. Če je le mogoče, pijmo naravno – živo vodo.

Naslednji pogoj je dovolj gibanja, posebno v času, ko telo bolj kopiči maščobne zaloge, pozimi in spomladi. Tudi topli napitki pomagajo pri hitrejšemu presnavljanju.

Kdor želi res shujšati mora preprosto spremeniti način prehranjevanja: hrano naj razdeli na več manjših obrokov, s čim več balastnih snovi vendar dovolj hranil in vitaminov: še vedno mleko, rumenjak, ribe, meso, vendar ne mastno in na preveč maščobe. Gibanje, ki pospeši porabo odvečnih kalorij, vsaj hoja, tek, ali tudi ples, pa seveda moderni trendi – fitnes, savna.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja